Sunday, December 6, 2009

Jangan Benci



Ini percubaan pertama saya menulis lirik/puisi dalam bahasa melayu.Boleh kata agak 'rare' juga lah.Musim luruh/musim sejuk setiap tahun pasti akan buatkan saya sedih,emotional homesick, dan segala perasaan negatif yang lain.Mungkin sebab sejuk agaknya.Musim sejuk tahun ni pulak saya berperasaan sedikit paranoid yang semua benda tak suka saya...hahaha.

Itulah yang jadi inspirasi buat lagu ni.Melodi lagu saya yang fikirkan,Nik pulak perfectkan dengan drums,bass dan lain-lain.Lirik juga hasil karangan saya.Buat jiwa-jiwa yang kesedihan di musim sejuk ini,terimalah lagu kedua dari Nik&Idris,Jangan Benci.

Jangan Benci
Langit dan awanan
warna yang seolah memperlekehkan diriku.
Sedih warnanya
Bintang-bintang hiasan laila
bersinar malam ini dengan cahya luar biasa
Terangi titis air mata
CHORUS
Sunyi hari-hari ku
Sepinya malamku
Esakan nafasku
Tiada siapa yang tahu

Tak ku minta di cinta
Tak ku paksa kau suka
Cuma janganlah dikau benci
Permintaan aku hanya ini

Titisan dingin hujan
Rahmat dunia tapi bagiku bagaikan ludahan
Tempias kebencian
Ombak yang berkunjung ke pantai
Jua bergesa pulang pabila ku menghampiri
Hinanya diriku ini

3 comments: